onlinetabliq

ساخت وبلاگ

«پشتکار» مهم‌ترین رمز کارآفرینی است

«پشتکار» مهم‌ترین رمز کارآفرینی است

ایسنا/قزوین یک کارآفرین گفت: اوایل فعالیتم در منزل کار می‌کردم و حتی اتاق اضافی برای قرار دادن چرخ خیاطی در آن نداشتم اما عزم خود را جزم کردم و مشغول به کار شدم. بسیاری از افراد همزمان با من در عرصه خیاطی مشغول به کار شدند اما به دلیل نداشتن پشتکار آن را رها کردند.

 

حبیبه حسینی قاضی لوئی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال ۹۰ فعالیت خود را با چرخ خانگی شروع کردم و پس از تلاش‌های بسیار به مرور زمان تعداد چرخ‌ها را به ۱۵ چرخ رساندم و در حال حاضر هشت نفر در کارگاهم مشغول به کار هستند.

 

وی ادامه داد: کسی که کسب و کاری را شروع می‌کند باید سختی‌های زیادی را متحمل شود، من خودم با چرخ خیاطی خانگی فعالیت خود را آغاز کرده و به کمک برادرم یک چرخ صنعتی خریداری کردم و طی شبانه‌روز تنها ۵ ساعت استراحت می‌کردم و بقیه زمان‌ها را مشغول به خیاطی بودم.

 

این بانوی کارآفرین خاطرنشان کرد: اوایل فعالیتم در منزل کار می‌کردم و حتی اتاق اضافی برای قرار دادن چرخ در آن نداشتم اما عزم خود را جزم کردم و مشغول به کار شدم. بسیاری از افراد همزمان با من در عرصه خیاطی مشغول به کار شدند اما به دلیل عدم پشتکار آن را رها کردند. البته از مزایای مشاغل خانگی می‌توانیم به حضور بانوان در منزل و رسیدگی به امورات آن اشاره کنیم.

 

وی تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند از صفر شروع کنند در چنین وضعیت اقتصادی نباید از اطرافیان خود انتظار کمک داشته باشند بلکه باید خودشان دست روی زانو گذاشته و بلند شوند.

 

 حسینی اشاره کرد: دو ماه نخست سال تولید خوبی نداشتیم به همین دلیل در پرداخت اجاره کارگاه با مشکل مواجه شدیم و در کنار آن نیز در پی خاموشی‌ها مجبور می‌شویم دست از کار بکشیم، اگر مسئولین تسهیلاتی به عنوان سرمایه در گردش پرداخت کنند در مواقعی که با کاهش درآمد مواجه می‌شویم می‌توانیم از این سرمایه برای ادامه فعالیت استفاده کنیم.

 

وی گفت: در حال حاضر چند نفر نیز در منازل خود مشغول به خیاطی هستند؛ درآمد ماهانه دوزندگان بستگی به سرعتشان دارد اما به طور متوسط دوزندگان در ماه بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 

این بانوی کارآفرین در پایان سخنانش یادآور شد: اگر کسی بخواهد کاری را یاد بگیرد از آموزش دریغ نکرده و تجربیات خود را به افراد با انگیزه منتقل می‌کنم تا پس از مدتی مستقل شده و خودشان مشغول به کار می‌شوند.

 

به گزارش ایسنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

مقالات دیگر: آموزش آنلاین خیاطی

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 9 تير 1400 ساعت: 18:17

خانم دکتر وقتی نتوانست بدهی ۷۰۰ میلیون تومانی خود را به مرد طلافروش پس بدهد با همدستی دو مرد نقشه قتل او را اجرا کرد.

مرد طلافروش که به خانم دکتر کمک کرده بود به قتل رسید. ماجرای قتل مرد طلافروش پس از ناپدید شدنش فاش شد. خانم دکتر برای فرار از بدهکاری میلیونی نقشه قتل مرد طلافروش را طراحی کرده بود.

 ۲۷ خرداد پسر جوانی به اداره آگاهی رفت و از ناپدید شدن پدرش خبر داد. او زمانی که در مقابل افسر اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت، گفت: پدرم در غرب تهران طلافروشی دارد و یک‌ سالی می‌شود که مغازه طلافروشی را به من سپرده است. دیروز ساعت حدود ۱۲ ظهر بود که چندین پیامک از او دریافت کردم که از من خواسته بود به حساب فردی ۳۰ میلیون تومان واریز کنم. ماجرا مشکوک به نظر می‌رسید به همین دلیل تصمیم گرفتم با خودش صحبت کنم. چندین بار با او تماس گرفتم اما پاسخ نداد. دیگر از پدرم خبری نداشتم و در نهایت تصمیم گرفتم از پلیس برای پیدا کردن او کمک بخواهم.

مقالات بیشتر: بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران

با شکایت مرد جوان پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات برای یافتن مرد ۶۴ ساله آغاز شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که هاشم با خانم دکتری به نام فرنگیس که متخصص زنان و زایمان است آشنا شده و برای سرمایه‌گذاری در کارهای پزشکی مبلغ زیادی پول به او داده بود. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد آخرین بار هاشم به خانه خانم دکتر رفته است. از آنجایی که فرنگیس آخرین نفری بود که مرد طلافروش را دیده بود، به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی پایتخت روز ۲۹ خرداد وی بازداشت شد.

فرنگیس در تحقیقات گفت: هاشم برای تعمیر کولر خانه‌ام که در طبقه بالای مطبم است، آمد. بعد از تعمیر نیز آنجا را ترک کرد و دیگر خبری از او ندارم.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت با هماهنگی قضایی به خانه زن ۴۶ ساله در بلوار ارتش تهران رفتند اما زمانی که مأموران قدم در خانه گذاشتند با آثار خون که با عجله شسته شده بود رو‌به‌رو شدند آثار خون و سایر مدارکی که در صحنه به‌دست آمد، باعث شد خانم دکتر لب به اعتراف باز و راز قتل مرد طلافروش را فاش کند.

شراکت ۷۰۰ میلیونی

فرنگیس درباره قتل هاشم گفت: یک سال قبل برای خرید طلا به مغازه هاشم رفتم و در این رفت و آمدها او متوجه شد که من قصد اجاره خانه و مطب در محله‌ای در بالای شهر را دارم. هاشم پیشنهاد شراکت داد و من که نیاز مالی داشتم این پیشنهاد را قبول کردم.

قرار شد او مطب و خانه را برایم اجاره کند و وسایل و تجهیزات برایم بخرد و در این ماجرا باهم شریک شویم. البته برای اجاره خانه و مطب به من پول قرض داد و باید با سودش حدود ۷۰۰ میلیون تومان به او برمی‌گرداندم. بعد از گذشت یک سال هاشم مدام سراغ پولش را می‌گرفت و من چنین پولی نداشتم تا با او تسویه حساب کنم.

فرنگیس ادامه داد: من دو کارگر داشتم؛ شهرام کارهای خرید دارو را برایم انجام می‌داد و کاوه نیز کارهای دیگر مطب را، ۲۴ ساعت قبل از جنایت موضوع را به آنها گفتم و تصمیم گرفتیم که هاشم را به بهانه‌ای به داخل خانه بکشانیم و با تهدید از او دست نوشته‌ای بگیریم که ۷۰۰ میلیون را دریافت کرده و طلبی از من ندارد. فردای آن روز به بهانه خرابی کولر، هاشم را به خانه کشاندم. بعد خودم از خانه خارج شدم و کاوه وارد شد، ۲۰ دقیقه بعد زمانی که به خانه برگشتم با جسد خونین هاشم مواجه شدم. کاوه به کمک شهرام جسد مقتول را داخل خودروی او قرار دادند و بعد از آن کاوه جنازه را برد و من مشغول تمیز کردن خون‌های داخل خانه شدم.

دستگیری دو متهم

با اعتراف خانم دکتر، دو همدست او نیز بازداشت شدند و به جرم خود اعتراف کردند. با اعتراف کاوه و شهرام، محل دفن جسد که در تپه‌های روستای مقانک دماوند بود، شناسایی شد.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت درخصوص این خبر گفت: بلافاصله کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت راهی محل شده و جسد مرد طلافروش را که صورتش با ضربات سنگ متلاشی و سپس دفن شده بود کشف کردند. به دستور بازپرس سهرابی، متهمان در اختیار اداره آگاهی قرار داده شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

گفت‌وگو با متهم اصلی

نقشه قتل را چه کسی طراحی کرد؟

نقشه‌مان قتل نبود، می‌خواستیم با تهدید از او سند امضا شده‌ای بگیریم که یعنی طلبش را گرفته و خانم دکتر بدهی به او ندارد. اما من با او درگیر شدم و دو ضربه با مشتم به سرش زدم که هاشم بی‌هوش روی زمین افتاد. در همین هنگام خانم دکتر هم دو آمپول بی‌هوشی به مرد طلافروش تزریق کرد. بعد هم با شهرام تماس گرفتم و او هم آمد. از داخل خودروی مقتول کیسه خواب برداشتیم و او را داخل کیسه گذاشته و به داخل ماشین منتقل کردیم.

برای این کار چقدر دریافت کردید؟

هیچی. ما برای خانم دکتر کار می‌کردیم و بدون هیچ چشمداشتی این کار را برایش انجام دادیم.

بعد چه اتفاقی افتاد؟

مرد طلافروش را با کمک شهرام به تپه‌های روستای مقانک بردیم و با سنگ به سر و صورتش کوبیدم تا هویتش برملا نشود سپس جسد را خاک کرده و راهی تهران شدیم.

منبع:گسترش

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 7 تير 1400 ساعت: 15:27

 

قم - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌خطرهای ناشی از زایمان غیرطبیعی گفت: چندین تاریخ مناسبتی و تقویمی در سال جاری رصد شده است که ممکن است افزایش معنادار آمار سزارین‌های غیرضروری را به‌همراه داشته باشد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر در گفت و گویی اظهار داشت: زایمان زودرس یا دیررس برای درج تاریخ تولد خاص باعث به‌خطر افتادن سلامت مادر و جنین می‌شود و این اقدام نه تنها نشان از خاص بودن و تمایز فرهنگی خانواده ندارد بلکه بهانه درج این تاریخ ویژه در شناسنامه ممکن است برای یک عمر سلامت جنین را به‌خطر بیندازد.

وی افزود: چندین تاریخ مناسبتی و تقویمی در سال جاری رصد شده است که ممکن است افزایش معنادار آمار سزارین‌های غیر ضروری را به همراه داشته باشد.

مقالات بیشتر:بهترین متخصص زنان و زایمان تهران

قدیر تصریح کرد: اگر نوزادی زودتر یا دیرتر از زمان معینی و با روش‌های مصنوعی زایمان به‌دنیا بیاید سلامت او و مادرش به‌خطر می‌افتد، از جمله اینکه تکامل نیافتن ریه جنین باعث می‌شود تبادل اکسیژن در بدن او به‌درستی انجام نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: این روزها کرونا خطرهای زیادی را برای همه مردم به‌همراه دارد، هر روز بستری شدن بی مورد مادر و نوزاد در بیمارستان بنا به‌عللی همچون نارسایی و یا برخی بیماری‌هایی که در اثر زایمان زودرس برای جنین به‌وجود می‌آید می‌تواند مشکل‌های بسیاری را بر مشکلات مادر و جنین بیافزاید.

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 248 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 18:24

این موارد را رعایت کنید تا پوکی استخوان نگیرید

باشگاه خبرنگاران نوشت: یک رژیم شناس و متخصص تغذیه درباره ۴ فاکتور اصلی موثر در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان توضیحاتی داد.

 

نرگس جوزدانی، رژیم شناس و متخصص تغذیه اظهار کرد: یکی از علل پوکی استخوان کمبود کلسیم و ویتامین D است که می‌توان با داشتن یک رژیم غذایی مناسب از بروز آن پیشگیری کرد.

 

او افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر سرانه مصرف لبنیات به شدت کاهش یافته و سن پوکی استخوان به زیر ۳۰ سال رسیده است.

 

جوزدانی گفت: کلسیم، ویتامین D، روی و منیزیم به عنوان چهار فاکتور اصلی در پیشگیری از پوکی استخوان نقش دارند.

 

این متخصص تغذیه بیان کرد: در بین لبنیات شیر از کلسیم بیشتری برخوردار است. در یک لیوان شیر ۲۴۰ میلی گرم کلسیم وجود دارد. روزانه یک فرد بالغ باید بالای ۷۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کند که با مصرف با یک لیوان شیر، ماست و پنیر می‌توان این مقدار کلسیم را در بدن تأمین کرد.

 

او افزود: طبق دستورالعمل‌های درمانی کشور با توجه به این که از طریق مواد غذایی نمی‌توان ویتامین D کافی بدن را دریافت کرد، هر فرد بزرگسال باید ماهانه یک عدد قرص ۵۰۰۰۰ ویتامین D را مصرف کند.

 

این متخصص تغذیه گفت: در مورد پوکی استخوان نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که تنها با مصرف ویتامین D نمی‌توان از پوکی استخوان پیشگیری کرد، بلکه باید به همان میزان کلسیم نیز مصرف کرد. در واقع نسبت جذب کلسیم به ویتامین D یک به یک است بنابراین باید میزان دریافت ویتامین D و کلسیم برابر باشد تا به راحتی در ساختار استخوان‌ها رسوب کرده و از پوکی استخوان پیشگیری شود.

 

جوزدانی با اشاره به این که برخی افراد بر این باورند که می‌توان کلم را جایگزین مصرف شیر و لبنیات کرد، گفت: اگر فردی بخواهد کلسیم یک لیوان شیر را از طریق کلم دریافت کنند باید حدود ۴ تا ۵ کیلو کلم استفاده کند که نه تنها این کار امکان پذیر نخواهد بود، بلکه می‌تواند آسیب‌هایی را برای فرد به همراه داشته باشد. 

مقالات دیگر: کلینیک ترک اعتیاد ستارخان

 

او گفت: افرادی که به لبنیات به خصوص شیر حساسیت دارند می‌توانند از شیرهای کم لاکتوز و یا بدون لاکتوز، ماست، کشک و دوغ استفاده کنند.

 

این متخصص رژیم درمانی افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم بهتر است دوغ را جایگزین نوشابه کنیم که می‌تواند در سلامت استخوان و پوست نقش موثری داشته باشد و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

جوزدانی بیان کرد: مصرف نمک و یا نوشابه بدن را به سمت اسیدی شدن می‌برد و می‌تواند بر روی استخوان و پوکی استخوان اثر بگذارد.

 

او گفت: با توجه به اینکه ویتامین D تاثیر مستقیمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کند.

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 15:46